Bujie scanteie - Alege masina:

 

 

Ce trebuie sa stii despre bujia scanteie a masinii tale?

 

     In cazul motoarelor pe benzina aprinderea este electrica. Atunci cand motorul porneste energia electrica este data de baterie iar pe timpul functionarii energia vine de la alternator. Tensiunea electrica din baterie se multiplica cu ajutorul bobinei de inductie, care alimenteaza bujiile.

 

     In cazul motoarelor moderne, calculatorul de injectie este cel care controleaza generarea scanteii pentru fiecare bujie in parte. Energia electrica din scanteie duce la initierea arderilor. Bujia este confectionata din materiale metalice, sticla si ceramica, partile sale principale sunt terminalul, izolatorul ceramic si electrozii. Bujia este fixata pe chiulasa motorului printr-un sistem de infiletare, iar electrozii intra in camera de ardere, terminalul fiind conectat la bobina de inductie.

     

     Bujia are doi electrozi care sunt separati de izolator, intre care se va forma o scanteie. Electrodul negativ este corpul bujiei, care se conecteaza cu ajutorul chiulasei la borna negativa a bateriei. Electrodul pozitiv este amplasat central si este conectat la bobina de inductie. Terminalul se va conecta cu ajutorul unui cablu de tensiune inalta la bobina de inductie. Sistemele de ultima generatie au o bobina la fiecare cilindru, iar bobina se monteaza direct pe bujie. Izolatorul este un material ceramic care izoleaza electric cei doi electrozi ai bujiei.

 

 

 

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Autopiesa.ro pentru a afla primul noutatile si promotiile nostre. Promitem sa nu fim prea insistenti :)