Radiator aer conditionat - Alege masina:

 

 

Ce trebuie sa stii despre radiatorul de aer conditionat al masinii tale?

 

     Radiatorul pentru aer conditionat este un schimbator de caldura al sistemului. In prezent, radiatorul este realizat din aluminiu, dar in trecut a fost facut din alama sau din cupru. Radiatoarele arata similar cu cele ale sistemului pentru racirea motorului, dar sunt mai mici si amplasate in mod normal in fata radiatorului mare. Aceasta componenta poate fi amplasata si in partea laterala a radiatorului. Componenta depinde de aer pentru racirea continutului sau pentru schimbul de caldura. Exact asa cum se intampla si in cazul radiatoarelor normale, evaporizatoarele sunt construite cu ajutorul unor tuburi. Fiind diferite fata de un evaporizator, care are scopul de a extrage caldura, radiatorul pentru aer conditionat are scopul de a elimina caldura.

 

     Radiatorul elimina caldura captata de freon in momentul in care trece prin evaporizator, scopul sau fiind de a raci freonul. Freonul ajunge in radiator sub forma de gaz la presiune mare iar in urma racirii, se condenseaza si devine lichid la presiune mare. Radiatorul poate sa fie comparat cu cel al sistemului de racire pentru motor, din punct de vedere functional. El lasa caldura sa ajunga in atmosfera, la fel cum si radiatorul AC elimina caldura preluata de antigel din blocul motor.

 

 

 

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Autopiesa.ro pentru a afla primul noutatile si promotiile nostre. Promitem sa nu fim prea insistenti :)