Tambur frana - Alege masina:

 

 

Ce trebuie sa stii despre tamburii de frana ai masinii tale?

 

     Franele cu tambur sunt diferite de cele cu disc si sunt prezente pe masinile mai vechi. Procesul de franare incepe similar cu cel al franelor pe disc. Un lichid intra in frane dintr-un cilindru principal, insa nu mai ajunge in etrier ci intra intr-un dispozitiv care poarta denumirea de cilindru de frana si se afla in interiorul tamburului de frana confectionat din fonta. Fluidul va impinge doua pistoane in corpul cilindrului rotii catre exterior si va forta sabotii de frana sa atinga tamburul. Pentru ca tamburul se ataseaza la butuc, cantitatea de frecare generata determina incetinirea rotatiei rotii. Arcul asezat intre pistoane si unul dintre saboti asigura ca totul va reveni la pozitia initiala dupa ce pedala de frana a fost eliberata. Un dispozitiv de ajustare are rolul de a se regla treptat atunci cand sabotii se tocesc, de unde rezulta faptul ca distanta dintre saboti si tambur nu creste in timp.

 

     Deoarece suprafata de contact este impartita pe intreaga circumferinta a tamburului, forta de franare a acestui sistem este mai mare decat in cazul unei frane cu disc de dimensiuni similare. Utilizarea acestui sistem de franare economiseste costurile si de aceea sunt utilizate pe sisteme low budget.

 

 

 

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Autopiesa.ro pentru a afla primul noutatile si promotiile nostre. Promitem sa nu fim prea insistenti :)