Alege subcategoria din Turbocompressor:

 

 

Ce trebuie sa stii despre turbina masinii tale?

 

      Un motor aspirat este motorul la care introducerea aerului se face printr-o depresiune generata de deplasarea pistonului spre arborele cotit in timpul cursei de admisie. Acest motor se numeste aspirat pentru ca aerul intra la o presiune inferioara celei atmosferice, mai mica de un bar. Inainte ca aerul sa intre in cilindru va fi comprimat cu ajutorul unui compresor, iar presiunea ajunge la valori de pana la maxim 3 bari. In acest scop se utilizeaza furtunul de aer pentru supraalimentare.

     Motoarele turbo sunt cele la care gazele de evacuare sunt folosite cu ajutorul turbinei pentru a determina miscarea compresorului. Sistemul de supraalimentare care are un turbo compresor este compus din turbina, arbore de antrenare, furtune si compresor. Turbina si compresorul se fixeaza unele de celelalte cu ajutorul unui arbore de antrenare. Pentru turbina gazele de evacuare vor intra in radial si ies axial iar in cazul compresorului aerul va fi aspirat axial si refulat radial.

 

     Tehnologia turbo pentru supraalimentare este disponibila in mai multe variante iar clasificarea majora are loc tinand cont de geometria grupului turbina, de absenta sau prezenta sistemului de racire si de numarul de grupuri de tipul turbo compresor care sunt utilizate.

 

 

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Autopiesa.ro pentru a afla primul noutatile si promotiile nostre. Promitem sa nu fim prea insistenti :)