Sistem aer conditionat - Alege masina:

 

 

Ce trebuie sa stii despre sistemul de aer conditionat al masinii tale?

 

     Sistemul de aer conditionat din masina este compus din aceleasi elemente indiferent de producator. Cele mai comune componente ale acestui sistem sunt condensatorul, compresorul, recipientul, vaporizatorul, uscatorul si colectorul, supapa de expansiune sau tubul de orificiu. Gazul refrigerent este cel care presurizeaza sistemul de aer conditionat. Fiecare masina are specificata cantitatea de freon necesara pentru buna functionare a sistemului de aer conditionat. Compresorul are rolul de a transforma freonul din lichid in gaz. In condensator, freonul curge intr-o componenta sub forma de gratar de unde ajunge in condensator si elimina toata caldura acumulata de freon. Freonul trece prin valva de expansiune sau prin tub. Supapa are rolul de a reduce presiunea si freonul revine la starea gazoasa. Cu ajutorul substantelor cu rol absorbant sau desicant, freonul trece mai departe eliminand umiditatea. In vaporizator freonul se afla in stare gazoasa si are rolul de a raci aerul introdus in masina.

 

     Vaporizatorul este amplasat in interiorul masinii, in zona pasagerilor iar aerul care trece prin el devine rece prin intermediul freonului care se roteste in sistem. Procesul se va relua ori de cate ori este nevoie pentru ca aerul sa fie racit in conformitate cu indicatiile soferului sau pasagerilor.

 

 

 

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul Autopiesa.ro pentru a afla primul noutatile si promotiile nostre. Promitem sa nu fim prea insistenti :)